Jestli v zimÄ› Å™idiÄi nÄ›co nesnášÃ, pak jsou to bezesporu zasněžené silnice. Ty jsou nejen nepÅ™Ãjemné, ale také nebezpeÄné, neboÅ¥ se pod snÄ›hem snadno skryje ledovka, po které se vůz snadno sklouzne a dostane do smyku. NehledÄ› na fakt, že projÞdÄ›nà vyÅ¡Å¡Ãm snÄ›hem neprospÃvá ani autu, o tom, že nevidÃme znaÄenà na silnici (mnohdy ani kde ta silnice je) ani nemluvÄ›.
Â
Z tohoto důvodu samozÅ™ejmÄ› chceme, aby je silniÄáři vÄas protáhli a snÃh odstranili. Bohužel, každou zimu zde máme stÞnosti Å™idiÄů, kteřà se musà se svým autem prodÃrat snÄ›hem, zvláštÄ› pak na silnicÃch nižšà tÅ™Ãdy. Jsou vÅ¡ak tyto námitky oprávnÄ›né? Je dobré se podÃvat, proÄ jsou nakonec tyto silnice mnohdy nesjÃzdné.
Â
Â
V prvnà řadÄ› je dobré si uvÄ›domit, že tento problém se týká pÅ™edevÅ¡Ãm Äasných rannÃch hodin. PozdÄ›ji snÃh již auta rozjezdà a problém již nenà tak závažný. OvÅ¡em i po tÄ›ch nÄ›kolik hodin se jedná v podstatÄ› o ohroženà bezpeÄnosti lidÃ. Je tedy zarážejÃcÃ, jak toto mohou technické služby dovolit.
Â
OdpovÄ›Ä je vÅ¡ak jednoduchá: nedostatek lidà i strojů. JistÄ›, silniÄáři vyrážà ÄasnÄ› ráno, ovÅ¡em Äasto stihnout projet pouze hlavnà tahy, než zaÄne rannà dopravnà špiÄka, kdy lidé jezdà do zamÄ›stnánà a do Å¡kol. Pokud by vÅ¡ak vyjeli dÅ™Ãve, nemÄ›lo by to žádný efekt, neboÅ¥ než by zde auta zaÄala jezdit, silnice by byla opÄ›t zasněžená.
Â
Â
Jak již bylo Å™eÄeno, nenà dostatek lidà a pÅ™edevÅ¡Ãm vybavenÃ. Nelze jej proto nasadit na vÅ¡echny silnice, a ani by to nebylo ekonomické. Tam, kde ve Å¡piÄce projede jen jeden Äi dva vozy za hodinu, se nevyplatà udržovat vozovku v tak dobrém stavu. A s tÃm je potÅ™eba poÄÃtat.
Â
Ano, bylo by možné stroje pÅ™ikoupit a najmout dalÅ¡Ã lidi, avÅ¡ak to by stálo penÃze, a nejen nákup a nábor, ale také provoz a výplaty. A tolik volných penÄ›z v rozpoÄtu žádné mÄ›sto nemá. Proto je potÅ™eba mÃt pro silniÄáře pochopenÃ. Oni totiž skuteÄnÄ› dÄ›lajÃ, co mohou.