Asi každý z nás nÄ›kdy vidÄ›l reklamu na nÄ›který z mnoha přípravků na podporu zdraví, aÅ¥ už se jedná o imunitu, udržení stálé hladiny cukru Äi na klouby. V lékárnách jsou tyto Äasto vystaveny na prominentním místÄ›, aby si jich zákazníci ihned vÅ¡imli. VánoÄní reklamy nám pak tvrdí, že lepší dárek nemůžeme svým blízkým dát, neboÅ¥ jim tak dáváme zdraví. Je tomu ale skuteÄnÄ› tak?

 

V první Å™adÄ› je nutné pochopit, že se jedná o byznys jako každý jiný. Je tedy pochopitelné, že se budou firmy snažit, aby jich prodaly co nejvíce. To, zda skuteÄnÄ› zákazníkům pomáhají, je již podružné. A to bez ohledu na to, co nám tvrdí ve svých propagaÄních materiálech.

 

regál plný doplňků stravy

 

Dále je zde fakt, že na rozdíl od skuteÄných léÄiv, pÅ™edepisovaných lékaÅ™em, u tÄ›chto doplňků nemusí být prokázána úÄinnost. Jediné, co je nutné doložit, je to, že daný přípravek neÅ¡kodí. A to v podstatÄ› znamená, že výrobce nijak negarantuje, že daný doplnÄ›k stravy bude fungovat.

 

JistÄ›, obsah úÄinné látky, který deklarují, případnÄ› vitaminů, tam být musí. Nikde už se vÅ¡ak nepíše o tom, jak úÄinné je její vstÅ™ebávání tÄ›lem, pokud je dodána v této formÄ›. V mnoha případech totiž není nijak zvlášť velké.

 

znak lékárny

 

Také je fakt, že tÄ›lo nedovede zpracovat vÄ›tší množství tÄ›chto látek. Pokud tedy berete například přípravek s vysokým obsahem vitaminu C, pak v podstatÄ› jediné, co z toho získáte, je ponÄ›kud žlutÄ›jší moÄ, neboÅ¥ vÄ›tÅ¡ina z nÄ›j se tímto způsobem vylouÄí.

 

Pokud jde o přípravky na klouby, tak ty mohou ÄásteÄnÄ› působit jako prevence. Bylo by vÅ¡ak nutné zaÄít je brát již v mladém vÄ›ku, ne když už problémy například s artrózou zaÄnou. V takovém případÄ› je totiž už pozdÄ› a Äasto pomůže jen lékaÅ™ský zákrok.

 

Proto bychom za ně neměli v lékárnách utrácet horentní sumy. Namísto toho je mnohem lepší a také podstatně levnější pestrá, vyvážená strava. Ta dodá tělu vše, co potřebuje, a v pro něj přijatelné a dobře stravitelné formě.