Asi každý z nás nÄ›kdy vidÄ›l reklamu na nÄ›který z mnoha pÅ™Ãpravků na podporu zdravÃ, aÅ¥ už se jedná o imunitu, udrženà stálé hladiny cukru Äi na klouby. V lékárnách jsou tyto Äasto vystaveny na prominentnÃm mÃstÄ›, aby si jich zákaznÃci ihned vÅ¡imli. VánoÄnà reklamy nám pak tvrdÃ, že lepÅ¡Ã dárek nemůžeme svým blÃzkým dát, neboÅ¥ jim tak dáváme zdravÃ. Je tomu ale skuteÄnÄ› tak?
Â
V prvnà řadÄ› je nutné pochopit, že se jedná o byznys jako každý jiný. Je tedy pochopitelné, že se budou firmy snažit, aby jich prodaly co nejvÃce. To, zda skuteÄnÄ› zákaznÃkům pomáhajÃ, je již podružné. A to bez ohledu na to, co nám tvrdà ve svých propagaÄnÃch materiálech.
Â
Â
Dále je zde fakt, že na rozdÃl od skuteÄných léÄiv, pÅ™edepisovaných lékaÅ™em, u tÄ›chto doplňků nemusà být prokázána úÄinnost. Jediné, co je nutné doložit, je to, že daný pÅ™Ãpravek neÅ¡kodÃ. A to v podstatÄ› znamená, že výrobce nijak negarantuje, že daný doplnÄ›k stravy bude fungovat.
Â
JistÄ›, obsah úÄinné látky, který deklarujÃ, pÅ™ÃpadnÄ› vitaminů, tam být musÃ. Nikde už se vÅ¡ak nepÃÅ¡e o tom, jak úÄinné je jejà vstÅ™ebávánà tÄ›lem, pokud je dodána v této formÄ›. V mnoha pÅ™Ãpadech totiž nenà nijak zvlášť velké.
Â
Â
Také je fakt, že tÄ›lo nedovede zpracovat vÄ›tÅ¡Ã množstvà tÄ›chto látek. Pokud tedy berete napÅ™Ãklad pÅ™Ãpravek s vysokým obsahem vitaminu C, pak v podstatÄ› jediné, co z toho zÃskáte, je ponÄ›kud žlutÄ›jÅ¡Ã moÄ, neboÅ¥ vÄ›tÅ¡ina z nÄ›j se tÃmto způsobem vylouÄÃ.
Â
Pokud jde o pÅ™Ãpravky na klouby, tak ty mohou ÄásteÄnÄ› působit jako prevence. Bylo by vÅ¡ak nutné zaÄÃt je brát již v mladém vÄ›ku, ne když už problémy napÅ™Ãklad s artrózou zaÄnou. V takovém pÅ™ÃpadÄ› je totiž už pozdÄ› a Äasto pomůže jen lékaÅ™ský zákrok.
Â
Proto bychom za nÄ› nemÄ›li v lékárnách utrácet horentnà sumy. NamÃsto toho je mnohem lepÅ¡Ã a také podstatnÄ› levnÄ›jÅ¡Ã pestrá, vyvážená strava. Ta dodá tÄ›lu vÅ¡e, co potÅ™ebuje, a v pro nÄ›j pÅ™ijatelné a dobÅ™e stravitelné formÄ›.